CARACTERÍSTIQUES DE LA FEINA
DESCRIPCIÓ DE LA FEINA
L’ICRA busca incorporar una posició de postdoctoral research fellow en l’àmbit de l’ERC Consolidator Grant ELECTROmonoLITH – Separació electroquímica selectiva i recuperació de liti i altres metalls mitjançant elèctrodes de monòlit a mida, dirigida per la professora Jelena Radjenovic. El projecte ha rebut finançament del programa de recerca i innovació Horizon Europe en virtut de l’acord de subvenció número 101125304.
S’espera que la persona sol·licitant realitzi una investigació independent sobre el projecte i col·labori estretament amb altre personal de recerca postdoctoral i persones estudiants de doctorat que treballin en el projecte. La persona seleccionada també estarà exposada a un entorn de recerca multidisciplinari a l’ICRA i, potencialment, participarà en altres projectes en curs.
Estem encoratjant les aplicacions de perfils investigadors amb experiència en fabricació additiva, ciència dels materials, electroquímica ambiental, tractament electroquímic de l’aigua i/o recuperació de recursos electroquímics. La ciència més emocionant i les innovacions més grans es descobreixen a la interfície de diferents camps de recerca, per la qual cosa busquem algú creatiu i motivat per unir-se al nostre projecte.
La candidatura seleccionada rebrà un contracte de tres anys, amb possibles pròrrogues en funció del rendiment. La retribució dependrà de l’experiència prèvia de la persona que apliqui, avaluada pels membres de la comissió revisora.
FUNCIONS PRINCIPALS
1.Síntesi de nous materials d’elèctrodes mitjançant impressió 3D.
2. Desenvolupament d’elèctrodes d’intercalació per a l’electroextracció selectiva de matèries primeres crítiques (CRM).
3. Caracterització electroquímica dels materials sintetitzats mitjançant voltametria cíclica, espectroscòpia d’impedància electroquímica i altres tècniques.
4. Caracterització superficial dels materials sintetitzats mitjançant microscòpia electrònica d’escaneig (SEM), espectroscòpia fotoelectrònica de raigs X (XPS), difracció de raigs X en pols (XRD) i altres tècniques.
5. Avaluació dels materials d’elèctrode desenvolupats per a la recuperació electroquímica de liti i altres CRM d’aigües residuals industrials i salmorres.
6. Anàlisi de mostres d’aigua mitjançant espectrometria d’emissió òptica de plasma acoblat inductiu (ICP-OES).
7. Elaboració de publicacions científiques i participació en congressos internacionals.
8. Com totes les persones estudiants de doctorat i les persones becàries postdoctorals, una petita part del temps es destinarà a serveis comuns com ara neteja conjunta de laboratoris, etc.
EXPERIÈNCIA, CONEIXEMENTS I HABILITATS
Requeriments
Camp de Recerca o Àmbit de Coneixement:
Ciències Ambientals
S’anima a presentar la seva candidatura a tota persona experta en la ciència dels materials, inclosa la fabricació additiva o d’altres camps d’investigació (p. ex., bateries, sensors)
Qualificacions i Nivell d’Estudis:
Doctorat en els temes relacionats a aquesta convocatòria.
Habilitats:
S’espera que les persones sol·licitants tinguin un expedient demostrat i d’alta qualitat en el seu camp de recerca.
Idiomes Requerits:
Qui apliqui cal que tingui un nivell d’anglès molt competent, tant parlat com escrit.
Experiència Requerida:
Experiència investigadora prèvia en el camp de la síntesi i caracterització d’elèctrodes nanoestructurats, impressió 3D i/o electroquímica ambiental.
La convocatòria està oberta tant a persones estudiants de doctorat recentment graduades (amb experiència singular demostrable) com a persones investigadores amb més anys d’experiència investigadora després de doctorat.
Desitjable
Experiència en la ciència dels materials, inclosa la fabricació additiva o d’altres camps d’investigació, com per exemple, bateries o sensors.
PRESTACIONS
Condicions de Treball: Contractació en compliment de la legislació i la normativa espanyola. Les persones treballadores reben les prestacions del Sistema Espanyol de Seguretat Social que cobreixen les malalties, les baixes per maternitat/paternitat i els accidents laborals.
Entorn Internacional: Oportunitat d’incorporar-se a una prestigiosa institució d’investigació internacional i formar part d’un equip jove i en creixement.
Formació continua en un entorn d’alta qualitat.
PROCEDIMENT DE SOL·LICITUD I PROCÉS DE SELECCIÓ
Totes les sol·licituds han d’incloure:
CV
Carta de Motivació
DNI o NIE (vàlid i amb permís de treball a Espanya). Si no té NIE, adjunti una declaració en la que es comprometi a realitzar els tràmits necessaris per obtenir un permís de treball i residència a Espanya.
Tres cartes de recomanació que avalin l’experiència professional de qui apliqui
Titulacions Acadèmiques
Termini de Presentació Sol·licituds:
Presentació de sol·licituds a Ofertes – ICRA
La data límit per presentar la candidatura és el 14/02/2025.
Procés de selecció:
D’acord amb els principis de l’OTM-R, al principi del procés es constitueix un Comitè de Selecció equilibrat en relació a gènere per a cada vacant. Després de revisar el contingut de les sol·licituds, el Comitè de Selecció iniciarà la fase d’entrevistes. Durant el procés pot ser necessari fer un qüestionari del perfil, així com un exercici tècnic.
COMENTARIS ADDICIONALS
13/12/2024 - 14/02/2025
Girona
29.900 € - 35.650 €
36 mesos
Estàs sol·licitant la següent oferta de treball