CA EN ES |

Institut Català de Recerca de l'Aigua

Recerca i Innovació per a l'ús sostenible de l'aigua

Una nova edició dels Flash Seminars de l’ICRA posa el focus en la recerca sobre la sequera

Dijous, 25 Setembre 2025

  • Outreach

El 25 de setembre es va celebrar una nova edició dels Flash Seminars de l’ICRA, centrada en el fenomen de la sequera. La sessió va comptar amb les intervencions de Josep Mas-Pla, Warren Meredith, Ariadna Gabarda-Mallorquí, Laia Estrada, Sergi Sabater i Javier Ortiz-Rivero, que van presentar diferents línies de recerca que es desenvolupen al centre.

Les presentacions van evidenciar com el canvi climàtic fa que les sequeres siguin cada vegada més freqüents i intenses a la regió mediterrània i van destacar la necessitat de mesurar-les amb indicadors adequats, així com de garantir la seguretat hídrica tant per a la societat com per als ecosistemes. Es van exposar estudis sobre els patrons i tendències del cabal dels rius a Catalunya, els impactes dels esdeveniments extrems en la biodiversitat i el funcionament dels ecosistemes aquàtics, i el paper dels biofilms microbians com a indicadors sensibles de l’estrès hídric.

En conjunt, les xerrades van subratllar la importància de conèixer millor com afecta la sequera tant als ecosistemes com a la societat per poder avançar en noves estratègies d’adaptació. Durant el debat també es va posar sobre la taula que conceptes tradicionalment molt vinculats, com la sequera meteorològica i l’escassetat hídrica, podrien deixar de tenir una relació tan estreta en el futur gràcies al desenvolupament de tecnologies com la regeneració d’aigua i la dessalinització.

Les sis presentacions estan disponibles al canal de YouTube de l’ICRA.

Comparteix

Notícies relacionades