L’investigador de l’ICRA Gianluigi Buttiglieri va participar en la reunió del consorci del projecte AquaLoops4Med (Mediterranean network for sustainable and circular water management in the agrifood sector, GA 101161349). El projecte, emmarcat en la convocatòria Interregional Innovation Instrument (I3) i coordinat pel Catalan Water Partnership, va celebrar la seva reunió a Atenes i al llac Plastiras (Grècia) del 2 al 4 de març de 2026.
La trobada va començar amb una reunió amb la Project Officer a Atenes, on es va presentar el progrés del projecte. Posteriorment, el consorci es va desplaçar al llac Plastiras (Tessàlia) per celebrar la 4a reunió del consorci, on es va analitzar l’estat de l’Open Call, els avenços tècnics i la situació dels pilots demostratius.
La segona jornada va comptar amb la participació de l’Association of Industries of Thessaly and Central Greece, que representa el teixit industrial de la regió, i de CluBE – Cluster of Bioeconomy and Environment of Western Macedonia, que promou la col·laboració en bioeconomia i innovació ambiental. El programa també va incloure una visita tècnica a la presa del llac Plastiras i al demo site del projecte a la granja bovina Fresh Milk, prop de Trikala, per conèixer els avenços de les activitats demostratives.
L’ICRA treballa en diversos paquets de treball que inclouen l’avaluació del risc per a la salut humana dels cultius regats amb aigües residuals regenerades.