CA EN ES |

Institut Català de Recerca de l'Aigua

Recerca i Innovació per a l'ús sostenible de l'aigua

El canal intern d’alertes és la via preferent per comunicar a l’ICRA  infraccions normatives i conductes contràries a llei, amb la garantia de protecció de la persona que fa l’alerta. No obstant, es poden presentar igualment alertes en d’altres canals externs d’informació, entre els quals, a l’Oficina Antifrau de Catalunya.

Aquest canal és un element essencial del Sistema d’Informació de l’ICRA (SII d’ICRA).

Les alertes es poden presentar de manera escrita o verbalment. És necessari accedir al canal per poder optar a les diferents vies: bústia electrònica, presencial o telefònica.

 

          ·Bústia electrònica

Cal accedir al canal, clicar “Remetre informació” i a la opció de “1. Presentació – Com vols presentar l’alerta?” es seleccionarà la opció “Bústia electrònica”. S’omplirà el formulari i es decidirà si es vol presentar de manera anònima o identificar-se.  Guardar el codi numèric generat per tornar a accedir al tràmit i poder fer el seguiment.

 

          ·Presencialment

Cal accedir al canal, clicar “Remetre informació” i a la opció de  “1. Presentació – Com vols presentar l’alerta?” es seleccionarà la opció “Presencialment”.

A la opció “Cita” caldrà escollir dia i hora per comparèixer a ICRA (Carrer Emili Grahit, 101 de Girona). Aquesta data, que ha de ser en dia hàbil, de matins i de dilluns a dijous, serà provisional i caldrà fer el seguiment de la confirmació mitjançant el codi que apareix al finalitzar la sol·licitud. Confirmada la cita, cal comparèixer a ICRA per formalitzar l’alerta.

 

          ·Per telèfon

Cal accedir al canal, clicar “Remetre informació” i a la opció de  “1. Presentació – Com vols presentar l’alerta?”  es seleccionarà la opció “Per telèfon”. Seguidament, caldrà facilitar un número de telèfon en el qual es vulgui ser contactat per la persona gestora del Sistema Intern i decidir si es vol presentar de manera anònima o identificar-se. Un cop emplenat el formulari, apreixerà un codi que cal conservar per fer-ne el seguiment.  Caldrà esperar la trucada de la persona gestora per tal de presentar l’alerta telefònicament.

 

Per a més informació, consulteu la següent guia, la qual inclou una explicació de què és el Sistema Intern d’Informació d’ICRA, com accedir al Canal Intern d’Alertes, el procediment, tramitació i gestió de les alertes, els drets i deures de les persones físiques implicades, les garanties del procés i les funcions del responsable del sistema: GUIA PRÀCTICA CANAL INTERN D’ALERTES D’ICRA

L’objectiu d’aquesta guia és desenvolupar els elements claus per garantir i assegurar el correcte funcionament en la posada en marxa del Sistema Intern d’Informació propi d’ICRA, aprovat per Patronat el dia 29/01/2024, pel qual s’estableix un Canal Intern d’Alertes: POLÍTICA DEL SISTEMA INTERN D’INFORMACIÓ (SII) D’ICRA